Wednesday, June 27, 2012

Atap Nipah

Assalamualaikum,

Petang2 camni dengan cuaca yang lembap sebab hujan, tetibe teringat zaman dok kampung mase kecik2 dulu. Alangkah indahnya memori... =)

Sebelum ni saya ada cerita aktiviti masa saya dok kampung kan, sikit2 la. Selain jadi pembantu pengusaha koko & kopi mentah, tetibe teringat 1 lagi aktiviti! Jadi pembantu buat atap nipah..hehe..bantu dari segi ape??? Ape je la yang budak umur 5-6 thn boleh buat??? Hurm, tolong angkat daun nipah sikit2, tolong hulur tali..selebihnya tolong teman a.k.a tolong tengok...hehe.

Tak berapa nak ingat proses buat, kalau ingat pon dalam bentuk bayang2 dalam lembaran ingatan (cewah! ayat tak hengat =p). Hehe. Saje je nak bagi tau aktiviti budak kampung selain main masak2. Walaupon agak biasa, tapi tak semua orang ada pengalaman tu kan kan kan...(ko hado? xdo? diam!) hehehe.

*Rindu zaman riang ria jadi budak kampung~

4 comments:

niL said...

Ni mesti terer buat kopi nih!
Nk kopi 'Mai Sechawan!'

N.U.R said...

terror?? haha...sikit la.. =p
alaaa...org juz petik buah kopi je la, pastu anta kedai..jual! hehe

Basree Rakijan said...

hi dr azuan! apa khabar? basree rakijan di sini.

N.U.R said...

hye, basri.

Maaf ni bukan blog dr. azuan. tp sy jg ex-student beliau. =)