Friday, May 23, 2014

#Throwback : Kota Kinabalu, Sabah 2011

Assalamualaikum,

Lame dah blog saya sepi...hehe.
Throwback kali ni cerita dari Sabah. Pengalaman pertama saya terbang tanpa sayap ^_^


Pengalaman pertama saya....hurmm, nak cerita camne ye? Hehe

Berdebar-debar...cuak...bimbang...macam-macam prasaan la ada mase tu. Hehe. Masa dalam flight duduk tegak je. Rasa kelakar plak bila ingat balik. =)

Tapi pengalaman pertama ni best! Sebab, ada aktiviti dalam flight =D Kawan-kawan saya join aktiviti tu...

1) Menyanyi - lagu kpop kot...lagu JaeJoong (tak ingat plak tajuk ape)
2) Latihan Kecemasan Dalam Flight - Buat macam Stewardess slalu buat mase flight berlepas.
3) Menyanyi...lagi - lagu Rasa Sayang kalau tak silap...ramai2 nyanyi sama-sama...best sangat!

Kawan-kawan saya memang terbaik la. Hehe. Diaorang berani kedepan buat semua tu...sporting sangat. =) Bangga plak rase kawan ngan diaorang..hehe. (sila la teka yang mane yg buat 'persembahan' dalam flight..)


Cerita di Sabah bermula dengan pujukan oleh kawan kat ofis...mulanya mestilah saya menolak. Bukan jual mahal, tapi bimbang nak bercuti jauh-jauh ni. Belum pernah lagi. Apatah lagi bercuti sampai ke Borneo, perlu terbang tinggi tanpa sayap menerjah awan..haha. Tambahan, bimbang juga dengan belanja semasa bercuti...pendek kata banyak la yang saya fikirkan sebab takde pengalaman. Tapi pujukan tu berhasil setelah saya setuju nak join!!!

Awalnya 10 orang yang join trip ni, tapi atas sebab2 tertentu salah seorang terpaksa menarik diri (childish pnya alasan!). Penarikan ini telah memberi kesan jugalah, terutamanya saya =( Sebab, trip ni sebenarnya adalah nak pegi rafting...dan saya tak join aktiviti tu. Sepatutnya saya dgn kawan tadi (yg tarik diri) buat aktiviti lain, tapi apakan daya...terpaksa berseronok sendiri -_-"

Nak cerita banyak pon tak boleh sangat sebab banyak yang dah lupe...kalau cerita jugak kang jadi auta plak kan. Jadi, marilah layan gambar-gambar kenangan dari Sabah =)
Tolong jangan goyang jambatan ni...saya gayat...huhu
Flora yang lawaaaa
Puncak Kinabalu dibalik Awan =)
Pemandangan yang superb...
~Us~

4 comments:

niL said...

Phewiittt!

Gambar ai adoooo!

N.U.R said...

gambar u kene adooo gak ler...u org penting ajar ai travel..haha

Jari Manis said...

i nampak PM kat situ...masih skodeng niL nih

N.U.R said...

mreka buddy, takkan terpisah...eh?! haha